Het verse Tsjechische merk MW Motors is voor zijn design her en der inspiratie gaan zoeken, maar de duidelijkste knipogen zien we naar de Karmann Ghia van Volkswagen en naar BMW voor het dubbele radiatorrooster. De wielkasten doen dan weer een beetje denken aan die van een Mercedes 190 SL. Kortom, hij straalt vooral de sfeer van de jaren 1960 uit. In het interieur combineert hij daarentegen koolstofvezel met kunststof en een groot scherm. Het heeft geen zin om te mopperen over het erg waarschijnlijke gebrek aan zijdelingse steun van zijn stoelen, want deze Luka EV is lang niet zo sportief als hij eruitziet.
66 pk
MW Motors laat de coupé namelijk voortstuwen door 4 compacte elektromotoren die telkens in een wiel zijn gemonteerd. Elk van die motoren ontwikkelt 12,5 kW, waardoor zijn totaalvermogen piekt op een bescheiden 50 kW of 66 pk. Gelukkig geraakt hij wel 300 kilometer ver op één batterijlading en kan hij aan een snellaadpaal tot 80 procent van dat bereik recupereren op één uur tijd. Ondanks het accupakket weegt de Luka EV slechts 815 kilo dankzij een aluminium chassis. Daardoor kan hij in een toch nog vlotte 9,3 tellen naar 100 km/u sprinten en haalt hij een top van 146 km/u. Omdat de ontwikkeling nog volop bezig is, hebben we nog geen informatie over zijn marktintroductie of het prijskaartje.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!