Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Lynk & Co: binnenkort een compacte SUV 02

Geschreven door Jean-François Christiaens op 18-07-2017

Ondervoorzitter van Lynk & Co, onze landgenoot Alain Visser, heeft recent wat meer details vrijgegeven over het gamma van dit Chinese merk in spe. Naast de reeds aangekondigde SUV 01 en de berline 03 zal het merk ook een compacte SUV 02 tellen.

Lynk & Co, het nieuwe neefje van Volvo dat tot dezelfde Chinese gigant Geely behoort, had eerder al laten weten dat het van plan was om een SUV op het formaat van de Volkswagen Tiguan uit te brengen. Het model heette toen simpelweg 01. Meteen daarop aansluitend kondigde Lynk & Co ook aan dat het een berline zou bouwen: de concept-car hiervoor heette 03 en was op het jongste salon van Shanghai te zien. In een interview dat de ondervoorzitter van het nieuwe Zweeds-Chinese merk gaf aan onze Engelse collega’s van Auto Express bevestigde Alain Visser dan weer de uitbreiding van het gamma met de komst van een crossover. Die zou net als de 01 de look van een SUV krijgen, maar op een kleiner formaat. Dit model, dat 02 werd gedoopt, zal “binnenkort” worden onthuld verduidelijkte Alain Visser nog.

Car-sharing

In hetzelfde interview bevestigde onze landgenoot opnieuw dat Lynk & Co aan het einde van dit jaar aan zijn commercieel avontuur zal beginnen in China om tegen midden 2019 op Europese en Amerikaanse bodem neer te strijken. De SUV 01 zal er de debatten openen om nadien vervoegd te worden door deze crossover 02. Waarschijnlijk zal de berline afgeleid van de 03 concept-car nog iets later arriveren. In zijn uitleg rond het mobiliteitsconcept waarmee Lynk & Co wil uitpakken, onthulde Alain Visser eveneens de intentie van het nieuwe Chinese merk om verhuurformules à la carte aan te bieden, een beetje naar analogie met een gsm-abonnement. De klanten zouden een forfaitaire som per dag, week of maand betalen of ze zouden betalen volgens het aantal gereden kilometers. Via een speciale app zouden klanten toegang krijgen tot de verschillende modellen binnen de “gemeenschap”.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten