Track22, het ontwikkelingsplan van McLaren dat op het jongste salon van Genève onthuld werd, krijgt stilaan vorm. In wezen zal het gamma trouw blijven aan de huidige principes, namelijk de drie voertuigreeksen Sport, Super en Ultimate Series. De archtictuur verandert niet en de centrale inplanting van de aandrijfgehelen zal nog steeds bevoordeeld worden.
15 modellen
Tegen 2022 zouden 15 nieuwe modellen het levenslicht moeten zien, waarmee het huidige gamma – waarvan de levensduur op vijf jaar gepland was – stopgezet wordt. Op korte termijn zullen we een Spider-versie van de 570S zien komen en de vervanger van de 650S (codenaam P14), die verwacht wordt voor volgend jaar. Tot slot, zou McLaren voor de Ultimate Series een volledig elektrische supercar aan het ontwikkelen zijn.
Elk jaar
Jolyon Nash, directeur verkoop en marketing van het merk, gaf aan onze collega's van Autocar aan dat "we ons ook elk jaar kunnen verwachten aan een of twee speciale reeksen, maar niet meer. Dat type van modellen blijft zeer belangrijk voor ons, want er is een zeer hoge vraag naar bij onze klanten".
Hybrides in 2022
Vanaf 2022 zullen de helft van de McLaren-modellen ook hybrides zijn, waarmee in het spoor getreden wordt van de P1. Er werd ook bevestigd dat de V8 zou blijven bestaan en dat de volgende 650S, die verwacht wordt voor volgend jaar, nog niet over een hybride aandrijfgeheel zal beschikken. In theorie zullen de toekomstige hybrideversies er pas aan het einde van het decennium komen met de vernieuwing van de huidige 540C en 570S.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!