In 1993 kwam de Mercedes 500 GE V8 op de markt, de allereerste G-Klasse met een achtcilinder in de neus. Tegenwoordig is de V8 niet meer weg te denken uit het gamma en is het zelfs de enige optie als je niet voor een diesel wil gaan - en als je beste vrienden wil worden met de uitbater van je lokale tankstation. Mercedes heeft echter besloten om de carrière van de G 500 stop te zetten na 30 jaar, aangezien het merendeel van de klanten toch kiest voor de AMG G 63 als het een benzine moet zijn.
Groen, wit of zwart
Om het afscheid te vieren, heeft Mercedes nu de G 500 Final Edition voorgesteld, die in drie speciale kleuren op de markt wordt gebracht (metallic obsidiaanzwart, opalietwit magno en olijfgroen magno) met een oplage van 500 stuks per kleur. De Final Edition heeft ook 20-duims AMG-velgen in koetswerkkleur als je voor de groene kiest, de andere twee kleuren krijgen zwarte velgen.
200.000 euro
Verder zijn er chromen accenten, verscheidene 'Final Edition'-badges, een zilveren munt op de achterkant van de sleutel, een speciale lederen bekleding van Manufaktur die zowat het hele interieur bedekt en een Burmester-geluidssysteem. Een zeer rijkelijk uitgeruste G-Klasse, dus, die verkocht wordt voor zo'n 200.000 euro per stuk. In 2025 komt dan de elektrische variant van de G-Klasse op de markt, de EQG.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!