Nadat Opel in 2017 het GSi-logo heeft doen herleven op de Insignia, keert de benaming nu terug naar de Corsa. Net zomin als zijn grote broer Insignia GSi wil ook de Corsa GSi de OPC-versie niet vervangen. Met de terugkeer van het GSi-label wil Opel een minder extreme en beter dagelijks bruikbare sportieve versie aan het gamma toevoegen. Voor deze vijfde generatie van de Corsa is het bovendien een manier om zijn carrière nog een laatste zetje te geven voor zijn opvolger er komt in 2020.
Adam-hart?
De eerste Corsa GSi kwam op de markt in 1990, met een 100 pk sterke 1.6. Vandaag, 28 jaar later, keert hij terug met 150 pk. Daarmee blijft hij nog ver achter op de 207 pk van de OPC-versie, maar het is wel meer dan de 115 pk van de sterkste Corsa na hem. Het is nog niet duidelijk welke motor er precies in zijn neus ligt, maar waarschijnlijk wordt dat de 1.4-turbo uit de Adam S. Het chassis wordt ook onder handen genomen, maar de ijking ervan zou soepeler zijn dan in de OPC.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!