Hier zien we dus de eerste puzzelstukjes van de Huayra Roadster, het nieuwe model van het merk dat in maart in Genève wordt voorgesteld. Om de auto in zijn geheel te zien, moeten we dus nog even wachten.
Achterlicht
Dit nieuwe en derde beeld onthult het achterlicht van de auto. Daar kunnen we dus niet veel over vertellen. Maar we weten al wel dat het model de 6.0-V12 biturbo zal gebruiken, die in de Huyara 740 pk ontwikkelt, maar misschien ondergaat hij voor de Roadster een paar aanpassingen om het vermogen op te krikken. Verder weten we dat Pagani er ongetwijfeld alles aan heeft gedaan om het gewicht te beperken. Ter herinnering: de Zonda Roadster woog slechts 5 kilo meer dan zijn coupé-evenknie. Het is dus heel goed mogelijk dat het gewicht hier identiek blijft aan dat van de coupé, die 1.350 kilo weegt.
Ingewikkeld
Horacio Pagani maakt er in elk geval geen geheim van dat “de Huayra Roadster het meest ingewikkelde project is dat we ooit hebben ondernomen” om te verklaren dat de structuur grondig moest worden aangepakt om de stijfheid te garanderen. De zeldzame Roadster zou de sprint van 0 naar 100 km/h even vlot moeten afleggen als de coupé, dus in 3,2 seconden, terwijl ook de topsnelheid vergelijkbaar zou moeten zijn met de 400 km/h van de gesloten versie. We volgen het op in Genève.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!