Piëch Automotive is opgericht door Toni Piëch, achterkleinzoon van Ferdinand Piëch, en Rea Stark. Met de komst van toonaangevende figuren uit de automobielindustrie onderstreept de Zwitserse autoconstructeur zijn torenhoge ambities. Vooral de komst Matthias Müller valt op; de voormalige baas van de Volkswagen-groep wordt voorzitter van de raad van bestuur. Müller was een van de sleutelfiguren achter de Porsche Taycan.
Matthias Müller: "De missie van de twee oprichters heeft mij geïnspireerd, omdat ze samenhangender en visionairer is dan elke nieuwe aanpak die ik in mijn werk in de automobielindustrie ben tegengekomen".
Müller is niet de enige die Piëch Automotive komt versterken. Ook Klaus Schmidt, Andreas Henke en Jochen Rudat komen de troepen versterken. Schmidt komt van BMW en zal de technologiedivisie leiden, samen met voormalig Porsche-medewerker Henke. Rudat is de voormalige baas van Tesla Europe, die de commerciële kant voor zijn rekening zou nemen.
In 2019 onthulde Piëch Automotive de Mark Zero op het Autosalon van Genève, een elektrisch aangedreven sportwagen die in 2022 productieklaar zou moeten zijn. De sportwagen dient als locomotief voor het modulaire platform waarop de Zwitserse wagenbouwer nog twee andere modellen zou zetten. Piëch belooft supersnelle oplaadtijden en een realistische autonomie van minstens 500 kilometer. Er zijn ook plannen op de EV-architectuur te verkoop aan derde partijen, maar details ontbreken vooralsnog.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!