De informatie is officieel of mag in elk geval zo worden aanzien. Franck-Stefan Walliser, sportdirecteur bij Porsche, heeft het onderwerp namelijk aangehaald door te melden dat de volgende generatie van de Carrera 4 een elektromotor in de vooras krijgt terwijl de achterwielen nog gewoon door de verbrandingsmotor worden aangedreven.
Atmosferisch
Die techniek is niet nieuw bij Porsche aangezien ze al wordt toegepast in de 918 Spyder, waarvan de voorwielen ook enkel elektrisch worden aangedreven. Maar het is nog niet bekend of de 911 daarmee ook een plug-in hybride wordt (met een zeker zuiver elektrisch rijbereik), want zoveel informatie heeft Walliser niet los willen laten. Hij wist wel nog te melden dat de verbrandingsmotor atmosferisch blijft en dus niet drukgevoed wordt.
Vertrouwen
Bij Porsche heeft men geen schrik voor de reacties van de trouwste klanten, want de hybridisering zou de CO2-uitstoot laten dalen (dat is de hoofdbedoeling) en kan tegelijk meer plezier bieden omdat ze meer vermogen brengt. Het is sowieso nog wachten tot 2018 voor de nieuwe generatie van de 911 verschijnt. In afwachting moeten we ons tevreden stellen met de facelift van de 911, die in september in Frankfurt wordt onthuld.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!