In augustus krijgen de Panamera S, 4S en Turbo een intelligente alternator (remenergierecuperatie) die de verbrandingsmotor minder belast. Het stop-startsysteem werd geoptimaliseerd om nog sneller te werken. Als optie kunnen alle versies worden uitgerust met negentienduimsbanden met lage rolweerstand. Als gevolg van dat alles daalt het normverbruik van de Panamera's met 0,5 tot 0,9 l/100 km (CO2-uitstootreductie van 11 tot 21 g/km).
Ook nieuw is dat de PDK-versnellingsbak voortaan kan worden besteld in combinatie met een driespaaksstuurwiel met echte schakelhendels. De S en 4S kunnen worden uitgerust met Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Dit systeem, dat wordt gecombineerd met het actieve antirolsysteem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) en met een gestuurde sperwerking van het achterdifferentieel remt het binnenste achterwiel af bij het aansnijden van een bocht.
Ten slotte is ook de informatie in de digitale wegenkaarten van het navigatiesysteem verbeterd. Zo kunnen de signalisatieborden op complexe kruispunten worden weergegeven en toont het systeem de snelheidsbeperkingen op grote verkeersassen en op invalswegen van steden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!