En dat is geen gerucht maar een officiële boodschap van de verantwoordelijke voor de ontwikkeling van de 911 en de 718 aan onze collega’s van Car&Driver. Hij vertelde dat het prototype erg goed werkt, maar dat de hybride componenten te veel gewicht toevoegen, wat de dynamische capaciteiten van de 911 schaadt.
Winstmarge
Ook de boekhouding heeft haar veto gesteld, want deze hybride 911 zou niet alleen duurder zijn bij aankoop maar zou tegelijk ook aan de marges hebben geknabbeld van dit model, wat niet goed is voor de winstcijfers. Of anders gezegd: de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Wel voor SUV’s en berlines
De Cayenne en de Panamera gebruiken al wel benzine-elektrische aandrijflijnen en dat houdt perfect steek. En binnenkort komt Porsche met de productieversie van de conceptcar Mission E. Ondertussen is het voor de adepten goed nieuws dat de 911 trouw blijft aan zichzelf en dat er geen sprake van kan zijn dat hij zijn sportieve kwaliteiten opoffert.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!