Er was nog ruimte in het gamma van de Porsche Taycan onder de 4S, maar die is nu opgevuld. Porsche heeft namelijk de basisversie van de Taycan (zonder achtervoegsel) gepresenteerd in China. Die krijgt een enkele elektromotor op de achteras van 408 pk met een batterijpakket van 79,2 kWh, hetzelfde als in de 4S. Kies je voor de Performance Battery Plus, dan krijg je 93,4 kWh aan capaciteit en een 476 pk sterke elektromotor.
23% goedkoper
De 0 tot 100 km/u is voor de Plus achter de rug in 5,4 seconden, de topsnelheid ligt op 230 km/u. De autonomie van de twee versies ligt op respectievelijk 414 km en 489 km, al spreken we hier over NEDC-cijfers. Een WLTP-autonomie volgt zodra het model in Europa wordt voorgesteld. Net als een Europese prijs, trouwens, want die bedraagt in China 888.000 yuan (8 is een geluksgetal voor de Chinezen, zo’n 112.000 euro). Door verschillende importheffingen kan je die prijs niet zomaar omrekenen, maar weet dat die Chinese prijs ongeveer 23% lager is dan die van de Porsche Taycan 4S. Passen we dezelfde verhoudingen toe op de Belgische prijzen, dan zou de basis-Taycan zo’n 90.000 euro moeten kosten tegenover de Taycan 4S van 110.533,50 euro. Al is het nog even wachten op officiële prijzen voor ons land.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!