Porsche gaat verder met de druppelsgewijze communicatie rond zijn Taycan door wat technische informatie de wereld in te sturen zonder alle details prijs te geven. Dat neemt niet weg dat we hier toch flink wat definitieve officiële gegevens krijgen van de toekomstige elektrische berline. Porsche bevestigt allereerst dat de auto gebruik maakt van twee intern ontwikkelde synchroonmotoren die elk een as aandrijven (zodat de auto vierwielaandrijving heeft). Ze ontwikkelen samen “meer dan 440 kW”, of zo’n 600 pk. De constructeur geeft bovendien twee prestatiecijfers vrij: de Taycan sprint van 0 naar 100 km/u in “minder dan 3,5 seconden” en naar 200 km/u in 12 seconden. De topsnelheid verklappen de Duitsers daarentegen nog niet. We leren ook wat meer over de batterij: die bestaat uit 400 cellen die elk onder een spanning van 4 Volt werken en die een behoorlijk competitieve energiedichtheid van 270 Wh/kg mogelijk maken. Verder zegt Porsche te streven naar een rijbereik van 500 kilometer, zonder echter te verduidelijken volgens welke meetcyclus. Omdat de auto eind 2019 op de markt wordt verwacht, vermoeden we dat het om de ‘nieuwe’ WLTP-cyclus gaat, die strenger is en nauwer aansluit bij een reëel gebruik dan de NEDC. Tot slot bevestigt Porsche dat de Taycan om kan met “erg hoge” laadsnelheden onder een spanning van 800 Volt (350 kW), zodat hij tot 400 kilometer rijbereik kan ‘tanken’ op 15 minuten tijd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!