Renault blijft, net als zijn concurrenten, zijn assortiment elektrificeren. Naast het E-tech programma en de Zoe wil de Franse fabrikant een elektrische auto aanbieden voor minder dan € 20.000. Een dergelijk plan maakt deel uit van de wens om "emblematische, rendabele elektrische voertuigen op de markt te brengen voor een instapprijs van minder dan € 20.000 en geproduceerd in Frankrijk".
Winstgevendheid van groen
Zoals Luca de Meo zegt, heeft Renault zijn RENAULuTion gestart! Een verklaring die de nieuwe CEO van de Renaultroep als marketingman waardig is. Doel: de waarden van het bedrijf terugbrengen naar het centrum van de bekommernissen, door het toevoegen van de rentabiliteit, de primaire noodzaak van elke fabrikant van nu af aan.
De toegang tot deze nieuwe rentabiliteit zal worden bereikt via twee complementaire assen: een hogere positionering van het productengamma en meer consequente besparingen op structurele schaal (sluiting van verschillende fabrieken en het schrappen van 15.000 banen), conceptuele besparingen (rationalisering van de platforms) maar ook door de financiële impact tot een minimum te beperken van de boetes die door de Europese Unie worden opgelegd in geval van overschrijding van de 95 gr/km CO2-uitstoot die gemiddeld door elk verkocht voertuig wordt uitgestoten. Een uitstekende manier om dit te bereiken is het ontwikkelen van de elektrificatie van de klassieke gamma's - E-tech gamma - en door volledig elektrische modellen aan te bieden. De enige valkuil van deze laatste is hun prijs! En dat is de uitdaging die Renault wil aangaan, door op korte termijn een elektrische auto aan te bieden voor minder dan € 20.000.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!