Tijdens een interview dat Patrice Rati, de directeur van Renault Sport, aan onze Engelse collega’s van Autocar toestond, heeft hij laten verstaan dat de ‘RS-spirit’, waaraan de ingenieurs van het departement zo gehecht waren, uit zijn assen gaat verrijzen en dat de volgende Megane RS – verwacht in de loop van 2018 – de eerste zal zijn die ervan gaat profiteren. Dat is uitstekend nieuws!
Piekfijn chassis
Concreet heeft Ratti aan Autocar gezegd dat Renault Sport er alles gaat aan doen opdat het chassis van de volgende modellen het best uitgewerkte op de markt zal zijn. Volgens hem is dit gegeven de signatuur van het departement en van kapitaal belang voor de talrijke ingenieurs die de strijd in de automosector aangaan. Dit gezegd zijnde, naast de evoluties die de chassis hebben ondergaan, zouden de toekomstige eigenaars van de RS-modellen een beroep kunnen doen op belangrijke elektronische innovaties en zelfs op een schermpje dat hen in real time bewijst hoe dynamisch hun versie is en tot welke prestaties ze in staat is.
Nog fellere Megane RS
Tijdens deze ontmoeting wilde Autocar natuurlijk meer te weten komen over de toekomstige Megane RS. Hoewel de man geen echte concrete informatie prijsgaf, heeft hij toegegeven dat de Megane RS, uitgerust met een krachtigere motor, grotere ophangingen en grotere wielen, recht zou hebben op heel wat specifieke elementen die een grote rol spelen bij zijn evenwicht, zijn stroomlijn en zijn beperkte CO2-uitstoot. Autocar, op zijn beurt, bevestigt al dat de Megane RS gebruik zal maken van een blok van minimaal 300 pk, dat hij de keuze laat tussen een manuele versnellingsbak en een gerobotiseerde, en, ten slotte, dat hij zal uitgerust zijn met vierwielsturing. Dergelijke aankondigingen doen ons nu al dromen ...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!