Het platform “New Platform Global” waar alle recente Subaru’s op zijn gemaakt is erop voorzien om zowel traditionele aandrijflijnen met een verbrandingsmotor te kunnen huisvesten als hybride of zuiver elektrische architecturen. “Subaru ontwikkelt auto’s als ondersteuning om het leven van mensen te vergemakkelijken. Ze moeten dus niet worden ontworpen in functie van de aandrijflijn,” zo verduidelijkte Mamoru Ishii, designverantwoordelijke bij Subaru, tegenover onze collega’s van het Britse Autocar, dat hem ondervroeg over de elektrische toekomst van Subaru.
Als de klanten het vragen
“Als onze klanten het anders willen, zullen we daaraan tegemoetkomen […] maar we gaan de manier waarop we onze auto’s ontwerpen niet veranderen om enkel aan te tonen dat ze op een andere manier worden aangedreven,” zo voegde hij toe. De eerste elektrische Subaru is dus zo goed als zeker afgeleid van een bestaand model. Dat lijkt behoorlijk verrassend als je weet dat een elektrische aandrijving het net mogelijk maakt om de architectuur van een auto fundamenteel anders op te bouwen om de verhouding buitenmaten-binnenruimte te optimaliseren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!