Binnen een tiental dagen zal een van de sterren op de stand van Toyota op het salon van Brussel zeker en vast de C-HR zijn. Al zal het model met zijn dynamische lijnen niet onopgemerkt voorbij gaan, zal het de meer veeleisende klanten misschien wat zorgen baren. Waarom? Momenteel laat de stedelijke cross-over enkel de keuze uit een 1.2-turbo en een hybride aandrijving, die geleend werd van de recente Prius, namelijk de befaamde 1.8 VVT-i Hybrid. Maar we moeten niet ongerust zijn, Toyota bereidt al het vervolg voor...
Twee oplossingen
Concreet weten we dat er twee motoren in ontwikkeling zijn. De eerste zou het huidige benzineaanbod aanvullen en een blok zijn met nog meer vermogen. Voor een sportieve variant met TS-logo? De toekomst zal het uitwijzen... De tweede is meer mee met de tijd en zou van de cross-over een uniek model in zijn segment maken. De Japanse constructeur zou namelijk zijn hybrideaanbod aanvullen met een plug-inhybride variant. Die oplossing zou uiteraard alle technische kenmerken van de toekomstige Prius ‘plug-in hybrid’ overnemen. Er werd geen enkele lanceringsdatum aangekondigd voor de twee oplossingen. Een ding is echter wel zeker: de C-HR – beschikbaar met voor- of vierwielaandrijving – zal nooit een dieselblok in het vooronder krijgen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!