Eenvoudig, beproefd en leuk: dat is het recept voor de Toyota GT86 en de Subaru BRZ, sportievelingen die bij puristen in de smaak vallen met hun atmosferische motor, achterwielaandrijving en een sperdifferentieel. Sinds hun lancering in 2012 hebben deze twee Japanse modellen veel lof geoogst, maar het is al tijd voor een update.
Vooral mechanisch
De hoofdingenieur van het product, Tetsuya Tada, vertelde onlangs over de evoluties die we mogen verwachten voor dit model. Een eerste evidentie volgens hem: het design zal niet veranderen, en dat konden we al vaststellen bij de prototypes die we al kruisten op de weg. Op mechanisch vlak mogen we echter meer evoluties verwachten. Tetsuya Tada vertelde immers dat de ophanging en de motor veranderd zouden zijn.
Krachtiger?
Uiteraard zitten heel wat fans te wachten op een krachtigere versie. Hierover houdt Tada echter de lippen op elkaar, wat bewijst dat het een gevoelig onderwerp is. Hij bevestigde echter wel dat verschillende klanten klaagden over het geluid van de motor. “De zwaarste klachten betreffen het motorgeluid. De compressie is bijna zo hoog als in een dieselmotor en dat maakt een vervelend geluid”, verklaarde hij. Op dat vlak mogen we dus wel aanpassingen verwachten. En voor de rest moeten we gewoon nog even wachten…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!