Het gaat om betrouwbare informatie, want ze komt van de nummer 1 van Citroën, Linda Jackson. Over de C5 vertelde zij dat de vervanger heel anders wordt, want “we moeten de zaken op een andere manier analyseren”, zo verklaarde ze. En ze voegde er nog aan toe: “nu SUV’s en cross-overs steeds belangrijker worden, moeten wij uitvissen wat de klant over 5 jaar zal willen. In deze context denk ik dus niet dat de C5 gewoon vervangen kan worden”.
Nieuwe concepten
Op basis van deze verklaringen zouden we kunnen denken dat de toekomstige C5 meer naar eenvoud zal teruggrijpen, naar het voorbeeld van wat er al gebeurde met de huidige C4 Cactus en de recente conceptcar Cactus M. Het idee daarachter is weg te laten wat de klant niet nodig heeft. Linda Jackson heeft het trouwens herhaald: “we moeten geen lege auto aanbieden, maar we een auto die enkel uitgerust is met wat zinvol is voor de klant”.
Geen Dacia
Het is daarom niet de bedoeling van Citroën om dezelfde weg te volgen als Dacia, want het idee is niet om goedkope auto's te maken. “Low-cost is niet onze strategie, ons standpunt voor Citroën is resolute toenadering tot het grote publiek. Om succes te hebben, moeten we iets kunnen aanbieden dat net iets anders is en dat toegevoegde waarde heeft”, zo legde de CEO van het merk uit. Dit is dus de nieuwe weg die Citroën wil inslaan, behalve dan met het nieuwe merk DS, dat alle luxe aangemeten krijgt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!