Het is niet omdat Volkswagen zich officieel terugtrekt uit het rallywereldkampioenschap dat het de autosport volledig de rug toekeert. Met deze eerste schets bevestigt de constructeur namelijk zijn intentie om een R5-versie (dus de meest performante categorie van het nieuwe R-reglement) te ontwikkelen van zijn nieuwe Polo. Na de Golf TCR voor op circuit zal de raceafdeling van Volkswagen binnenkort dus een Polo GTI R5 aanbieden aan rallyrijders. Tegen het eind van het jaar rijdt hij zijn eerste officiële rondjes, terwijl privéklanten hem vanaf half 2018 kunnen inzetten. Voorlopig verklapt VW Motorsports enkel dat de toekomstige rivaal van de Skoda Fabia, DS 3, Peugeot 208, Ford Fiesta RS en dergelijke meer 270 pk ontwikkelt, een sequentiële vijfbak gebruikt en, uiteraard, vierwielaandrijving krijgt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!