Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Wiesmann Project Thunderball: geëlektrificeerde roadster

Geschreven door Frédéric Kevers op 11-03-2022

De Duitse ambachtslui van Wiesmann zijn terug met een nieuw project, Thunderball genaamd, dat een retroroadster moet voorstellen met een geëlektrificeerde aandrijflijn.

Wiesmann werd in 2015 overgekocht door het Britse echtpaar Roheen Berry en Anita Tatalovic en kondigde in 2019 zijn comeback aan met een model dat vasthoudt aan de retrostijl die zo belangrijk is voor het merk. Onder de kap zit opnieuw een motor van BMW, zoals de voorgaande creaties van het merk met de gekko. Deze roadster gebruikt de 4,4 liter-V8 biiturbo van de M5, het Thunderball-project wordt het eerste geëlektrificeerde model van Wiesmann.

>> Lees ook: Wiesmann: de renaissance

Wiesmann Project Thunderball

6 of 8 cilinders?

De exacte geëlektrificeerde aandrijflijn onder de kap van de Wiesmann Thunderball blijft een misterie. We gaan er vanuit dat, gezien het om BMW-mechaniek gaat, we kunnen spreken over de 3 liter 6-in-lijn turbo of misschien wel de 4,4 liter V8 uit München. Die eerste is er al in plug-in hybride configuratie in de 5 Reeks (545e), 7 Reeks (745e) en X5 (X5 45e) met een cavalerie van 394 pk.

>> Lees ook: BMW neemt Alpina over

Maar het zou ook kunnen dat Thunderball dezelfde V8 van de Gecko gebruikt, die met elektrificatie over de 700 pk zou kunnen gaan. Daarmee zou het nieuwe model de beloften van eigenaar Roheen Berry kunnen nakomen, die aankondigde dat "Thunderball de reputatie van Wiesmann als maatstaf voor prestaties, vakmanschap en puur plezier zal voortzetten". Hoe dan ook zal de motor gekoppeld worden aan een 8-trapsautomaat van BMW, terwijl de gewichtsverdeling een perfecte balans van 50:50 op de assen zou moeten bereiken voor een sportieve en intuïtieve rijervaring.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten