Het koetswerk van de MiTo verwijst sterk naar dat van de 8C Competizione. Het motorpalet zal enkel bestaan uit drukgevoede benzine- en dieselmotoren die werden ontwikkeld door Fiat. Het zogenaamde DNA-systeem van de 4.063 millimeter lange Italiaan werkt in op de motor, de remmen, de stuurbekrachtiging, de schokdemping en de koppeling, om het rijgedrag van de MiTo aan te passen volgens drie programma's: Normal, Dynamic en All-Weather. De stabiliteitscontrole VDC is standaard.
De drukgevoede 1.4-benzinemotor van 155 pk bij 5.500 o/m doet bij de lancering van het model dienst als topversie. Hij ontwikkelt een koppel van 206 Nm bij 2.000 o/m, maar in de Dynamic-stand van het DNA-systeem wordt dat 230 Nm bij 3.000 o/m. Net daaronder in het gamma vinden we de 1.6 MJET. Deze turbodiesel beschikt over 120 pk bij 3.750 o/m en 320 Nm bij 1.750 o/m. Speciaal voor de Italiaanse markt is er nog een teruggeschroefde instapversie van de 1.4, die goed is voor 78 pk bij 6.000 o/m en 120 Nm bij 4.750 o/m. Die laatste is misschien niet erg aantrekkelijk, maar de verhouding gewicht-vermogen voldoet aan de Italiaanse normen voor jonge bestuurders die nog maar pas hun rijbewijs hebben. Die mogen namelijk alleen auto's besturen waarvan die verhouding maximaal 50 kW/ton bedraagt. In ieder geval worden deze motoren gekoppeld aan een zesversnellingsbak. Later volgen nog andere motorversies.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!