De naam Virage komt terug naar Aston Martins gamma. De coupé Virage en de cabriolet Virage Volante passen in het gamma tussen de DB9 en de DBS. Zijn zesliter-V12 ontwikkelt 497 pk (365 kW) en 570 Nm. De aandrijving van de achterwielen geschiedt via een zestrapsautomaat (Touchtronic II). De ingenieurs hebben hun uiterste best gedaan om een optimale statische gewichtsverdeling (50/50) te kunnen bieden.
Ondanks de agressieve neus betekent de Virage allesbehalve een stijlbreuk met het bekende Aston Martin-design, dat liever vasthoudt aan zijn succesvolle look. De auto krijgt standaard koolstofkeramische remschijven (CCM of Carbon Ceramic Matrix), die het remvermogen vergroten en het gewicht reduceren. De adaptieve schokdemping is volledig nieuw en biedt twee programma's: Normal en Sport. Elk programma heeft nog eens vijf aparte trappen om het rijgedrag volledig naar wens in te kunnen stellen.
Ook volledig nieuw is het geïntegreerde navigatiesysteem met een scherm van 6,5 duim. Het is ontwikkeld in samenwerking met Garmin en maakt komaf met het voorbijgestreefde systeem van Volvo dat Aston tot op heden gebruikte. De bediening gaat via een joystick op de middentunnel. Het audiosysteem heeft een vermogen van 700 Watt, is uitgerust met Dolby® Pro Logic II en is compatibel met iPod en Bluetooth. Zowel de Virage als de Virage Volante zijn verkrijgbaar vanaf het moment dat het salon van Genève (3-13 maart) zijn deuren opent.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!