De Bentley Flying Spur is zijn Continental-logo kwijt en onderscheidt zich dus meer van de coupé Continental GT dan voordien. Op deze nieuwe generatie staat het radiatorrooster rechter, zijn de koplampen gewijzigd en loopt de daklijn lager. De bourgondische Brit is bovendien 50 kilo afgeslankt. Het interieur is volledig vernieuwd, en enkel de zonnekleppen, deurklinken, de middenarmsteunen en een deel van de middenconsole zijn van de vorige generatie overgenomen.
De multimedia en de connectiviteit volgen de jongste evoluties. Zo biedt het infotainmentsysteem met aanraakscherm een internetverbinding en een bedieningsmodule op de achterbank. Daar is trouwens ook een afstandsbediening met aanraakscherm te vinden. Een audiosysteem met acht kanalen en even veel luidsprekers voor een storingsvrije klank is standaard. Muziekliefhebbers kunnen als optie kiezen voor het top-audiosysteem van Naim van 1.100 Watt.
Het hart van de Bentley blijft een 6.0-W12 met twee turbo's. Hij levert voortaan 625 pk en 800 Nm, wat niet alleen meer is dan zijn 560 pk sterke voorganger, maar ook beter dan de 610 pk van de sportieve Speed-versie van de vorige Flying Spur. De overbrenging op de vier wielen (60/40 met een voorkeur voor de achterwielen) gaat via een ZF-achttrapsautomaat. Daarmee spurt de edele berline in een erg sportieve 4,6 seconden naar 100 km/h en ligt een topsnelheid van 322 km/h binnen bereik. De 5.295 millimeter lange vierdeursberline wordt begin maart onthuld op het salon van Genève.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!