De BX7 is dus het eerste model dat het leven ziet bij Borgward. Het is een SUV, die zoals aangekondigd eerst wordt verkocht in China, waar hij wordt gebouwd, en pas later in de rest van de wereld. Maar terwijl we al wat technische details kennen van de BX7, staan we vooral met grote ogen te kijken naar de gelijkenissen met de Audi Q5, zowel qua afmetingen als technisch of inhoudelijk.
Daimler of Audi?
Financieel is er niet veel Duits aan Borgward aangezien het merk grotendeels afhangt van het Chinese Foton, dat vooral gespecialiseerd is in het bouwen van vrachtwagens, een sector waar de constructeur trouwens samenwerkt met Daimler. Maar dat is niet de enige industriële partner van Foton, dat ook samenwerkt met Salivana en BAIC. Tot op heden is nog niets van informatie vrijgegeven over de technische basis van de BX7, maar er zijn toch heel wat aanwijzingen dat er veel Audi Q5 in het model zit, waarmee de auto heel wat vormen deelt, en dan vooral die van de achterpartij of de flanken, de deurklinken, de raam- en daklijn enzovoort.
Sprekend interieur
Merkwaardig genoeg heeft Borgward geen enkele foto gepubliceerd van het interieur van de BX7, behalve dan van de achterbank. En dat is ongetwijfeld niet onschuldig. Onze collega’s ter plaatse melden ons namelijk dat ook het dashboard erg hard aan dat van die zelfde Audi Q5 doet denken, met inbegrip van de MMI-interface, de bedieningsknoppen voor de ramen en het handschoenenkastje. Kortom, hoewel Borgward noch Audi voorlopig officieel iets hebben bevestigd, ziet het er naar uit dat de constructeur uit Ingolstadt zijn oude SUV (die volgend jaar wordt vervangen) heeft weten te verkopen aan de Chinese eigenaars.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!