Weinig Brabus E-Klasse Cabriolets zullen identiek voor de dag komen. Het enige raakpunt zijn de bumpers en de 30 millimeter verlaagde ophanging. Daarnaast heeft Brabus de cabrio van een instelbare hoogte en een adaptieve schokdemping voorzien. Voor de rest levert de Duitse tuner een à-la-carteprogramma, en niet enkel voor de aankleding van het interieur. De velgen naar keuze hebben een diameter tussen 17 en 20 duim. De klant kan opteren voor een uitlaat van roestvrij staal en voor de remmen biedt Brabus een bijzonder krachtig systeem aan, met geventileerde en geperforeerde remschijven vooraan die 360 millimeter groot zijn en voorzien zijn van remklauwen met zes zuigers.
Onder de motorkap is de keuze al even uitgebreid. Het aanbod begint met de Diesel Eco Power Extra D4, een opgepepte versie van de 250 CDI. Die ziet zijn vermogen toenemen van 204 naar 235 pk en ontwikkelt nu 560 Nm. De volgende in de rij is de Diesel Power Extra D6, die 272 pk en 590 pk levert. Bij de benzines gaat de E 250 CGI van 204 naar 230 pk en van 310 naar 350 Nm. De V6 van de E 350 CGI krijgt er 18 pk bij, 310 in totaal. Bovenaan in het gamma heeft Brabus de E 500 een stuk krachtiger gemaakt. De cilinderinhoud groeit van 5,5 naar 6,1 liter. De vermogenswinst blijft dan ook niet uit: van 388 pk voor de E 500 naar 462 voor de Brabus. Het koppel wint ook duidelijk: 615 Nm tegenover 530 voordien. De topsnelheid bedraagt 300 km/h. Voor de sprint van 0 naar 100 heeft de cabrio slechts 4,7 seconden nodig.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!