Over het klimaatdebat maakt de nieuwe Escalade zich weinig zorgen, ook de vijfde generatie van deze SUV zweert bij "hoe groter, hoe beter". De voortaan 5,38 meter lange en 1,95 meter hoge SUV behoudt zijn stoere pose, al draagt hij zijn koplampen voortaan horizontaal. Net zoals bij de overige modellen van het huidige Cadillac-gamma, combineert het koetswerk strakke lijnen met verticale led-strips. Nieuw is de komst van een Sport-versie, die de chromen details ruilt voor donkere accenten.
Binnenin zijn de ontwerpers een stuk verder gegaan. Let vooral op de gebogen display in twee delen, samen goed voor een totale oppervlakte van 38 inch. Verder is zowat alle luxe aanwezig die Cadillac momenteel in huis heeft. De nieuwe Escalade komt wederom met drie zetelrijen. Zelfs met alle stoelen op zijn plaats beschik je over een laadvolume van 722 liter, leg je ze plat dan krijg je een kofferruimte van liefst 3.089 liter. Nog steeds te krap? Dan moet je de verlengde ESV-variant hebben, die bijna 5,80 meter lang is.
Rappers's Delight
De Escalade heeft veel van zijn naam en faam te danken aan Amerikaanse rappers, maar logisch dat Cadillac extra moeite steekt in de geluidsinstallatie. Standaard telt het interieur 19 luidsprekers en 14 kanalen, optioneel komt de giga-SUV met het AKG Studio-audiosysteem dat 36 luidsprekers telt en rugdekking krijgt van een 28-wegsversterker. Dat resulteert in een heleboel decibels en in een 3D-ervaring. Vooraan kan je het geluid aanpassen aan je eigen wensen, zo hoeft de passagier niet gestoord te worden door de gesproken navigatie-instructies van het GPS-systeem.
Onder de motorkap van de Cadillac Escalade ligt de oude, maar vertrouwde 6,2 liter-V8, hier goed voor een piekvermogen van 426 pk en een maximumkoppel van 623 Nm. Nieuw is de komst van een dieselversie, aangedreven door een 281 pk en 625 Nm sterke 3 liter-krachtbron. Beide motoren worden gekoppeld aan een 10-trapsautomaat. Om naast het comfort ook de veiiligheid te verhogen, introduceert Cadillac het Super Cruise-systeem dat semi-autonome rijfunctionaliteiten telt (waaronder een automatische rijstrookwissel).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!