Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Citroën C1

Geschreven door Olivier Duquesne op 05-01-2012

Net zoals de Peugeot 107 en de Toyota Aygo toont de Citroën C1 op het salon van Brussel voor het eerst zijn gefacelifte snoet aan de wereld. Tegelijk daalde het verbruik lichtjes.

De gefacelifte Citroën C1 viert samen met zijn klonen, de Peugeot 107 en de Toyota Aygo, zijn wereldprimeur op het salon van Brussel. Net als zijn bloedbroeders pakt hij uit met een nieuw radiatorrooster en leddagrijlichten. Onder de motorkap is nog altijd enkel maar de eenliter-benzine van 68 pk verkrijgbaar, gekoppeld aan een manuele of gerobotiseerde versnellingsbak. De driecilinder stoot voortaan officieel wel minder dan 100 g CO2/km uit: 99 gram (4,3 l/100 km gemiddeld) voor de handgeschakelde versie. De versie met gerobotiseerde bak houdt het gemiddeld bij 4,5 l/100 km of 104 g CO2/km.

In het interieur zijn de stoelen bekleed met een nieuwe stof en werd het met leder overtrokken stuurwiel in de versie met gerobotiseerde versnellingsbak - inclusief schakellepels - bedacht met een nieuw design. De handgeschakelde varianten krijgen een nieuwe versnellingspookknop. In de optielijst vinden we voortaan een radio-cd-speler met Connecting Box, met Bluetooth en mp3-compatibel. Deze 3,44 meter lange stadsmus blijft bestaan met drie of met vijf deuren.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten