BAIC
Het eerste merk dat we onder de loep nemen is BAIC, een van de grootste constructeurs op de Chinese thuismarkt. Het eerste model dat naar onze markt wordt ingevoerd is de X55, die trouwens als Senova X55 door het leven gaat in China. De X55 is een vrij compacte SUV van 4,41 m lang die je kan krijgen met een 1,5 liter-viercilinder van Mitsubishi op CNG, LPG of gewoon benzine. Daarnaast biedt BAIC (of eigenlijk de invoerder OneAutomotive) de keuze tussen een manuele zesbak of een CVT-automaat. De basis komt trouwens van Mercedes-Benz. De prijzen zien eruit als volgt:
- BAIC X55 benzine: 19.990 euro
- BAIC X55 LPG: 22.440 euro
- BAIC X55 CNG: 23.680 euro
Deze prijzen betreffen de versie met handbak, voor een CVT-automaat dien je telkens 4.000 euro extra te rekenen. Onze test van de BAIC X55 lees je hier.
DFSK
DFSK mag je voluit uitspreken als Dongfeng Sokon en is een samenwerking tussen Dongfeng, de tweede grootste constructeur van China, en Chongqing Sokon. Het merk brengt twee modellen hierheen: de Glory en de Fengon. De Glory is een 7-zits SUV met een scherp prijskaartje die gebruik maakt van dezelfde 1.5 turbobenzine als de BAIC X55, al kreeg hij enkele aanpassingen. Het model stamt uit 2016 en is dus niet de modernste qua uitrusting, maar je krijgt wel altijd een volledig uitgerust exemplaar mee. Onze test van de Glory kan je hier lezen.
Als tweede DFSK is er de Fengon, een modernere en meer hippe SUV-coupé die zijn fundamenten deelt met de Glory en die we ook al konden testen. Hij krijgt dezelfde aandrijflijn, al mist hij een beetje vermogen, met meteen ook een extra CNG-tank in de aanbieding. Hoe zich dat vertaalt in de prijzen?
- DFSK Glory benzine: 23.990 euro
- DFSK Glory LPG: 26.440 euro
- DFSK Glory CNG: 27.680 euro
- DFSK Fengon CNG: 29.230 euro
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!