De sportieve OPC-versie van de Astra krijgt in de neus een geëvolueerde versie van de 2.0-turbo uit de Insignia. De direct ingespoten turboviercilinder van 1.998 cc levert 280 pk. Maar hij blinkt vooral uit met zijn koppel: 400 Nm van 2.450 o/m tot 5.000 o/m. De turbo ademt via een nieuwe luchtinlaat. Hij werkt bovendien onder een hogere druk: 1,5 bar. Die toename is voelbaar vanaf 1.400 o/m.
De ingenieurs hebben ook bijzonder veel aandacht besteed aan de motorklank. Langs buiten moet de auto krachtig klinken. In het interieur, en dan vooral bij het opschakelen van derde naar vierde, zouden de passagiers worden getrakteerd op een turbine-achtig geluid, dat ook in de vorige Astra OPC te horen was. De middenklasser spurt naar 100 km/h in 6 seconden rond. Het normverbruik komt neer op 8,1 l/100 km (189 g/km aan CO2), onder meer dankzij een stop-startsysteem.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!