De Dunlop SportMaxx RT (Racing Technology) is bedoeld voor sportauto's die gehomologeerd zijn voor op de openbare weg. De ontwikkeling van deze premium-band is gelinkt aan technologieën die uit de motorsport stammen (zoals de naam suggereert). Om te beginnen is er het rubbermengsel, dat de grip op droog én nat wegdek garandeert. Volgens de fabrikant toont deze band zich ook zeer polyvalent en blijft hij performant op gelijk welke ondergrond. In bochten verhogen massieve externe blokken op de schouders het contactoppervlak met de ondergrond, vooral bij hogere snelheid. Dat zorgt uiteraard voor een betere baanvastheid. Voor wanneer het regent werden grote centrale groeven uitgekerfd op het rijvlak om beter bestand te zijn tegen aquaplanning. Het water wordt ook afgevoerd via zijdelingse groeven. Daarnaast bedachten de ingenieurs van Dunlop een 'remblok'-systeem om de remafstand te verminderen, terwijl een goede stijfheid van de band gegarandeerd blijft.
Aangezien hij bestemd is voor sportieve modellen, werd de SportMaxx RT ook ontworpen om de opwarming van de band te verminderen. Hij pakt verder uit met gestroomlijnde flanken die de luchtweerstand verlagen. Rekening houdend met de trends in de hoogste autosegmenten, is de band niet verkrijgbaar in 16 duim, maar enkel in 17 en 18 duim. Hij werd onder andere door Audi, BMW, Jaguar, Maserati en Mercedes AMG gehomologeerd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!