Net zoals in de straatversie van de 458 levert de V8 nog steeds 570 pk. De verhoudingen en de sturing van de F1-Trac-versnellingsbak met dubbele koppeling zijn echter aangepast aan circuitgebruik. Bovendien is de 458 Challenge afgeslankt dankzij dunnere koetswerkpanelen en veelvuldig gebruik van koolstofvezel en Lexan. Ook de ophanging is specifiek. De negentienduimvelgen met centrale moer zijn geschoeid met Pirelli-slicks en de auto ligt 30 millimeter dichter bij het asfalt. De Challenge neemt het elektronische differentieel over van de 'gewone' 458, iets wat Ferrari nog niet eerder deed met een racemodel. De Brembo CCM2-remmen zijn overgenomen van de 599XX. Op Ferrari's eigen testcircuit Fiorano is de 458 Challenge twee seconden sneller (1'16,5") dan zijn voorganger, de 430 Challenge.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!