De Ferrari Roma Spider is de open versie van de sportcoupé die in 2019 aan het gamma toegevoegd werd. In tegenstelling tot de Portofino M die hij komt vervangen, gebruikt hij een stoffen canvasdak in plaats van een harde wegklapconstructie. Die dakconstructie kan je al rijdend openen en dat tot een snelheid van 60 km/u, een stripteasenummertje dat slechts 13,5 seconden duurt.
Om de wervelingen in de cockpit tot een minimum te beperken, komt de Ferrari Roma Spider met een deflector die je met een druk op een knop tevoorschijn tovert. Dat automatische windscherm bevindt zich tussen de hoofdsteunen van de achterbank, want het blijft een 2+2. Het koffervolume bedraagt 255 liter, dankzij een laadluik kan je ook langer voorwerpen transporteren. Nu goed, het is geen Purosangue, natuurlijk.
Specs en prestaties
Aan het aandrijfgeheel wordt niet geraakt. Net zoals in de gesloten versie ligt er een V8-biturbo in de neus van de Ferrari Roma Spider, die een cilinderinhoud van 3,9 liter combineert met een vermogen van 620 pk en een maximaal koppel van 760 Nm. Die power wordt op de achterwielen gezet via een gerobotiseerde achtbak met dubbele koppeling.
LEES OOK Test Ferrari Roma (2019)
Ook met de prestaties van de Ferrari Roma Spider is weinig mis. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt 3,4 seconden, die van 0 naar 200 km/u lukt in amper 9,7 tellen. De topsnelheid ligt boven de 320 km/u. Dat is een tikkeltje trager dan de gesloten Roma, die over een gunstigere stroomlijn beschikt en minder kilo's op de weegschaal zet (+84 kilogram).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!