Fiat heeft een sportieve versie van de 500X klaargestoomd. Van een giftige Abarth-variant is geen sprake, dit verhaal is er vooral een van een subtiele illusie van sportiviteit. Onder de motorkap is de krachtigste verkrijgbare motor de 1.3 FireFly Turbo van 150 pk met DCT-versnellingsbak. Maar de 500X Sport kan ook worden besteld met de 1.0 van 120 pk en de MultiJet-diesel van 95 of 120 pk. De verschillen met de ‘gewone’ 500X zitten in het onderstel, het koetswerk en de decoratie.
Lager
De Fiat 500X ligt 13 millimeter lager. Een stuggere ijking van de ophanging moet bovendien onder- en overstuur verminderen. Dat meer dynamische temperament wordt versterkt door de koetswerkkit. Naast 19-duimvelgen heeft de 500X Sport ook recht op grotere luchtinlaten, zijschorten, een achterbumper die aan een diffuser doet denken en een dubbele verchroomde uitlaat. Verder zijn ledlampen standaard en krijgt hij een specifiek kleurenpalet. In het interieur onderscheidt hij zich door zijn aluminium versnellingspook, zijn leren sportstuurwiel en andere stoelen. Voor wie het niet zo voor SUV’s heeft, heeft ook de eenvolumer 500L recht op dezelfde kuur.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!