Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Fiat 500X Sport: Abarth in homeopathische dosis

Geschreven door Olivier Duquesne op 18-09-2019

Bij gebrek aan Abarth 500X lanceert Fiat de 500X Sport. Die brengt vooral een nieuwe koetswerkkit en een look waarmee de Turijnse SUV zijn sportiviteit versterkt. Ook de 500L heeft er recht op.

Fiat heeft een sportieve versie van de 500X klaargestoomd. Van een giftige Abarth-variant is geen sprake, dit verhaal is er vooral een van een subtiele illusie van sportiviteit. Onder de motorkap is de krachtigste verkrijgbare motor de 1.3 FireFly Turbo van 150 pk met DCT-versnellingsbak. Maar de 500X Sport kan ook worden besteld met de 1.0 van 120 pk en de MultiJet-diesel van 95 of 120 pk. De verschillen met de ‘gewone’ 500X zitten in het onderstel, het koetswerk en de decoratie.

Lager

De Fiat 500X ligt 13 millimeter lager. Een stuggere ijking van de ophanging moet bovendien onder- en overstuur verminderen. Dat meer dynamische temperament wordt versterkt door de koetswerkkit. Naast 19-duimvelgen heeft de 500X Sport ook recht op grotere luchtinlaten, zijschorten, een achterbumper die aan een diffuser doet denken en een dubbele verchroomde uitlaat. Verder zijn ledlampen standaard en krijgt hij een specifiek kleurenpalet. In het interieur onderscheidt hij zich door zijn aluminium versnellingspook, zijn leren sportstuurwiel en andere stoelen. Voor wie het niet zo voor SUV’s heeft, heeft ook de eenvolumer 500L recht op dezelfde kuur.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten