Hyundai presenteert de volledig nieuwe Genesis G90, die zijn pijlen ongegeneerd op de luxelimousines van de Duitse Drie richt. Maar hoe denken ze de Audi A8, de BMW 7 Reeks en de Mercedes S-Klasse te overtroeven?
>> Lees ook - Facelift Audi A8 introduceert super-de-luxe Horch (2022)
In de eerste plaats met het koetswerkontwerp van de Genesis G90, dat een statig silhouet combineert met de nodige spierkracht en met leuke designdetails. Zo lopen de dubbele ledstrips van de voorkant door op de flanken. De duikende daklijn zorgt intussen voor wat sportiviteit en elegantie.
Naar Europa?
Er zal ook een met 19 centimeter extra wielbasis gezegende L-versie van de Genesis G90 beschikbaar zijn. Maar niet in Europa, want de luxelimousine behoort niet tot de speerpunten van de Europese veroveringsstrategie van het premiummerk van Hyundai.
>> Lees ook - De Europese plannen van Genesis, het luxemerk van Hyundai
Veel meer wil Hyundai niet kwijt over de Genesis G90. We krijgen geen beelden van het interieur, niet van het dashboard en niet van de achterbank. Ook de informatie over de aandrijflijn, de technologie of de luxesnufjes ontbreekt. Niet meer dan een kwestie van tijd, wellicht...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!