Voor zijn officiële presentatie op het autosalon van Detroit (januari 2012) heeft Hyundai de gefacelifte Genesis Coupé al onthuld tijdens het Korea Speed Festival in Yeongam (Zuid-Korea). De aanpassingen zijn opvallend. De achterwielaandrijver behoudt zijn algemene proporties, maar oogt dynamischer. Vooral de voorkant is fors veranderd, met een nieuw radiatorrooster, andere luchtinlaten, led-koplampen en -achterlichten, een hertekende middenconsole en een andere motorkap.
Beide motoren wonnen aan vermogen. De 2.0-turboviercilinder krijgt een grotere intercooler, waardoor hij van 212 naar 275 pk gaat. Ook het koppel stijgt spectaculair, tot 372 Nm. De atmosferische 3.8-V6 is vervangen door een nieuwe 3.8 met directe injectie, die 350 pk ontwikkelt, liefst 47 meer dan voordien. Het koppel neemt toe tot 400 Nm. Beide motoren zijn standaard aan een manuele zesbak gekoppeld maar kunnen als optie voortaan met een automaat met acht versnellingen worden geleverd.
Officiële prestatiecijfers zijn er nog niet, maar de V6 moet de sprint naar 100 km/h zeker in minder dan 6 seconden kunnen klaren. Ondanks het hogere vermogen en de betere prestaties is ook de uitstoot van beide versies gedaald, tot respectievelijk 227 en 212 gram CO2 per kilometer (9,1 en 10,4 l9100 km). Bij de officiële presentatie in januari zullen we alle specificaties kennen en dan krijgen we hopelijk ook te horen of de verbeterde Genesis Coupé ook naar Europa komt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!