Eind maart werd de gefacelifte Hyundai Tucson onthuld op het salon van New York, maar wel zonder zijn Europese specificaties te verklappen. Dat doet hij vandaag wel en we vernemen dat het model twee nieuwe 1.6-dieselmotoren krijgt van 115 en 133 pk. Die vervangen de verouderde 1.7 CRDi die de Euro 6d Temp-uitstootnorm niet meer haalde.
Microhybride
Dit aanbod zou verder worden aangevuld met een microhybride, zo wisten we al. Vandaag kennen we daar ook de details van. Het gaat om een tweeliterdiesel, dezelfde als die in de gefacelifte Kia Sportage. De viercilinder wordt gecombineerd met een 0,44 kWh kleine lithium-ionbatterij en een alternator-starter. Net zoals bij Renault en andere autobouwers is het idee daarachter dat hij de verbrandingsmotor ondersteunt bij zijn inspanningen zonder dat de auto daarom puur elektrisch kan rijden. Toch zou dit systeem op de NEDC-verbruikscyclus een besparing van 7 procent opleveren. Deze hybridisering wordt trouwens ook geïntroduceerd op de 1.6, maar wel pas in de loop van 2019.
Uiterlijk
Het koetswerk van het model wijzigt nauwelijks, met uitzondering van een paar subtiele toetsen: het radiatorrooster en de lichtblokken zijn hertekend. In het interieur is enkel het bovenste gedeelte van het dashboard gewijzigd, met een scherm dat voortaan in portretmodus is ingeplant.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!