Kia had eerder al gemeld dat het mild hybride technologie onder een spanning van 48V wou introduceren in zijn Sportage. Vandaag maken we kennis met het nieuwe gezicht van dit model, met een chroomstrip op de kofferklep en onder het radiatorrooster. Dat laatste is voortaan zwartglanzend. Zoals bij bijna elke facelift is ook deze de gelegenheid om nieuwe velgen te introduceren. De teams van Kia hebben verder de lichtblokken een beetje aangepast. In het interieur zien we een nieuw stuurwiel en een herwerkt instrumentenbord. De Sportage krijgt verder andere stoelen en een vermoeidheidsdetectie, 360-gradencamera’s en een adaptieve snelheidsregelaar met stop&go-functie. Maar vooral onder de motorkap valt er nieuws te rapen.
Milde hybride met 48V
De 1.7 CRDi verdwijnt uit het aanbod en wordt vervangen door de 1.6 CRDi. Die is er in twee vermogensversies: 115 en 136 pk. Het grootste nieuws zit echter in de 2.0 EcoDynamics+-diesel die een hybridisering onder 48V gebruikt. Deze mild hybride oplossing geeft de verbrandingsmotor onder belasting een duwtje in de rug om het verbruik te drukken. Kia spreekt van een daling in het verbruik van 4 procent op de WLTP-norm. Bovendien respecteert de motor al de Euro 6d Temp-uitstootnorm. Het benzineaanbod blijft ongewijzigd, met een 1.6 met naar keuze 132 of 177 pk. Deze herfst komt de opgefriste Sportage op de markt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!