Jaguar wil het succes van de F-Type nog vergroten door het aantal varianten uit te breiden, van 6 naar 14. Allereerst wordt het vermogen gelijkgeschakeld: de cabriolet V8 S (495 pk) ruimt baan voor de R Cabriolet en heeft daardoor voortaan ook recht op 550 pk. Daarnaast kan je voortaan de S (380 pk) en de R (550 pk) als optie bestellen met vierwielaandrijving met actieve verdeling van het koppel tussen de voor- en de achteras. Die versies zijn uiterlijk herkenbaar aan een meer gewelfde motorkap en specifieke luchtinlaten. Wanneer hij is uitgerust met vierwielaandrijving kan de F-Type R AWD van 0 naar 100 km/h optrekken in 4,1 seconden en haalt hij een topsnelheid van 300 km/h.
Daarnaast biedt Jaguar voortaan een manuele zesversnellingsbak aan waarvan de pook opvallend korte slagen maakt op de achterwielaangedreven V6 met 340 pk en V6 S met 380 pk. Daarnaast wordt in het hele gamma de hydraulische stuurbekrachtiging vervangen door een elektrisch systeem (EPAS), waarvan de constructeur belooft dat het stuurgevoel niet artificieel zal overkomen. Met dat systeem kan bovendien de CO2-uitstoot worden beperkt. Het multimediasysteem en de navigatie worden gemoderniseerd en kunnen via een smartphone-app van op afstand worden bediend. Bij diefstal wordt de eigenaar op de hoogte gebracht door InControl Secure en wordt de politie meteen geholpen bij het localiseren en recupereren van de auto. Met InControl Remote ten slotte kan je van op afstand nakijken hoeveel brandstof er nog in de tank zit en of de deuren wel vergrendeld zijn.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!