Het gamma van de Land Rover Defender verwelkomt drie nieuwigheden: een kortere koetswerkvariant met drie deuren, een stekkerhybride met een CO2-uitstoot van 74 gram en een dieselende zes-in-lijn met starter-alternator op 48 volt.
Defender 90
De nieuwe Defender debuteerde als 110, nu introduceert Land Rover ook de kortere 90 met drie in de plaats van vijf portieren. De ingekorte wielbasis zorgt voor meer wendbaarheid op moeilijk terrein. Ook als 90 is en blijft de Defender een echt werkpaard. Deze Land Rover trekt tot 3 ton (geremde aanhanger) en torst tot 168 kilogram op zijn dak, of zelfs 300 kilogram bij stilstand.
Defender P400e
In tegenstelling tot de rest van het gamma, blijft de plug-inhybride P400e-variant voorbehouden voor de Defender 110. De stekkerversie combineert een 2 liter-turbobenzine van 300 pk met een elektromotor van 105 kW, goed voor een systeemvermogen van om en bij de 400 pk. Dat vertaalt zich in een topsnelheid van 209 km/u en in een 0 tot 100 km/u-sprint van 5,4 seconden. Het accupakket heeft een capaciteit van 19,2 kWh en belooft een elektrisch rijbereik van 43 kilometer. Het normverbruik en de CO2-uitstoot bedragen respectievelijk 3,3 liter per 100 km en 74 gram per km. De P400e wordt standaard geleverd met een Mode 3-laadkabel, waardoor de batterij in slechts 2 uur tot 80% kan worden opgeladen. Met een snellader van 50 kW lukt hetzelfde in amper 30 minuten.
Defender D300 MHEV
De Defender krijgt de nieuwe dieselmotoren die Land Rover onlangs introduceerde op de Range Rover en de Range Rover Sport. Het gaat om een zes-in-lijn met een cilinderinhoud van 3 liter, gezegend met mildhybride 48V-technologie (starter-alternator) die het brandstofverbruik moet milderen en de motorrespons bij lage toerentallen wil optimaliseren. Die nieuwe Ingenium-krachtbron komt in drie varianten: de D200, de D250 en D300, respectievelijk 200 pk/500 Nm, 249 pk/570 Nm en 300 pk/650 Nm sterk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!