Voor zijn facelift krijgt de Mazda 3 een nieuwe voorbumper die de luchtstroming beter geleidt. In het geval van de vijfdeurs werd ook de achterbumper herwerkt, terwijl de achterlichten meer naar buiten werden geplaatst. Ook de stroomlijn was een van de werkpunten, want de vloer werd onder handen genomen met het oog op een betere luchtgeleiding. Bovendien werd het niveau van geluid en trillingen verbeterd met behulp van een dikker hulponderstel en een groter aantal laspunten.
Tevens werd de structuur van de middenklasser verbeterd. Zo werd de stijfheid van de bodemstructuur verbeterd door een nieuwe versteviging vooraan de dwarsbalk, gemaakt van sterker staal en met meer laspunten. De schokdempers hebben recht op een nieuwe afstelling voor een betere stabiliteit op de weg. De bestuurder zou meer feedback van het stuur moeten gewaarworden, door een aanpassing van het debiet van de stuurbekrachtigingspomp.
Binnenin zijn de wijzigingen miniem. Zo is er een nieuwe zwarte kleur voor het onderste deel van de middenconsole met lichter gekleurde chroomranden op de wijzerplaten, terwijl de cijfers op de tellers en de graphics van het multifunctionele scherm werden gewijzigd. Bij de opties vinden we een TomTom-navigatiesysteem. Op motorvlak zijn er geen nieuwigheden, tenzij de komst van een viertrapsautomaat Activematic voor de 1.6-benzinemotor van 105 pk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!