Niet erg verrassend dat McLaren zijn Super Series-reeks aanvult met een dakloze variant van de 765LT (voor: 'longtail'), meteen de snelste cabrio uit de geschiedenis van het merk.
>>> Lees ook - McLaren 765LT
765 paarden met wapperende manen
Net als de coupéversie draagt de McLaren 765LT Spider midscheeps een 4 liter-V8 met 2 turbo's, die 765 pk en 800 Nm ontwikkelt, in combinatie met een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling die dat geweld naar de achterwielen sluist.
Met dat stijve klapdak, dat opent en sluit in 11 seconden (tot 50 km/u), is hij 49 kilo zwaarder dan de coupé. Dat komt vooral door de carbon versterkingen aan het motorcompartiment en de 2 rolbeugels, die aan het chassis gekleefd zijn. Met 1.388 kilo op de bascule blijft hij niettemin 80 kilo lichter dan de 720S Spider.
De prestaties blijven ademstokkend: 0-100 km/u in 2,8 seconden, en 0-200 km/u in 7,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 330 km/u.
De 765LT Spider genereert ook 25% meer neerwaartse druk dan de 720S.
Carbon capsule
Het klapdak bestaat uit 1 stuk koolstofvezel, gevuld met geluidswerend schuim. Doordat er geen centrale drager is, is er meer hoofdruimte voor de 2 inzittenden. Het achterruitje kan je elektrisch laten zakken om wat extra motorgeluid naar binnen te trekken.
Verder zijn er geen grote nieuwigheden tegenover de 765LT-coupé, behalve dan de anders afgestelde achtervleugel. Beide kunnen uitgerust worden met enkele hulpstukken van de afdeling MSO (McLaren Special Operations), zoals een Clubsport-pakket, dat het gewicht reduceert en carbonremmen en een telemetriesysteem voorziet.
Gelimiteerde oplage
Deze McLaren 765LT Spider wordt verkocht in een oplage van 765 stuks, met een factuur van meer dan 360.000 euro per stuk.
Met de recente komst van de Artura, een PHEV, zou dit weleens de laatste McLaren uit de zogenaamde Super Series kunnen zijn die zuiver op een verbrandingsmotor draait.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!