Na de S-Klasse heeft nu ook de C-Klasse van Mercedes recht op een plug-in hybride versie. Die komt in maart op de markt en combineert een 2.0-turboviercilinder van 211 pk met een elektromotor van 60 kW (80 pk) die in de zeventrapsautomaat is geïntegreerd. Samen leveren beide krachtbronnen maximaal 279 pk en een koppel van 600 Nm. Daarmee trekt de berline op van 0 naar 100 km/h in 5,9 seconden. De break heeft 0,3 tellen meer nodig. De bestuurder kan uit diverse werkingsmodi kiezen om ofwel spaarzaamheid ofwel sportiviteit te bevoordelen.
De stroom komt van een lithium-ionbatterij van 6,2 kWh, die achterin is ingeplant. Daarmee geraakt hij 31 kilometer ver in zuiver elektrische modus. Herladen aan een wallbox of een laadpaal duurt 1,5 uur, aan een 220 Volt-stopcontact komt daar een half uur bij. Het officiële normverbruik bedraagt 2,1 l/100 km (48 g/km aan CO2, of 49 gram in de break). De inplanting van de accu achterin laat het koffervolume krimpen tot 335 liter (350 liter voor de break). Met de achterbank neergeklapt groeit dat tot 1.370 liter.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!