Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes C-Klasse Coupé

Geschreven door Olivier Duquesne op 14-02-2011

Mercedes vervangt de verouderde CLC-Klasse door de C-Klasse Coupé: een tweedeurs die duidelijk verschilt van de andere C-Klasse-varianten.

Mercedes onthult de nieuwe C-Klasse Coupé op zijn stand in Genève, begin maart. Na het verhaal met de CLC en de Sportcoupé lanceert het Duitse merk nu opnieuw een echte coupé op basis van de C-Klasse. Zijn profiel is klassiek, met een korte vooroverhang, een verlengde motorkap, een schuine voorruit, een aflopend dak en een gestrekte achterruit die overvloeit in het kofferdeksel. Ook de hoge gordellijn valt op. De voorkant neemt de stijl van de C-Klasse over, maar het radiatorrooster met twee horizontale spijlen en de voorbumper zijn dynamischer vormgegeven.

De vijf beschikbare motoren worden integraal overgenomen van de berline. De twee diesels, de 220 CDI van 170 pk (400 Nm) en de 250 CDI van 204 pk (500 Nm), worden standaard gekoppeld aan een manuele zesbak, net zoals de 180 CGI op benzine van 156 pk (250 Nm). De 250 CGI van 204 pk (310 Nm) en de topversie 350 CGI van 306 pk (370 Nm) hebben standaard recht op de 7G-Tronic Plus-automaat. Alle motoren krijgen de BlueEfficiency-badge opgekleefd en zijn standaard uitgerust met directe injectie en een stop-startfunctie. Hun CO2-uitstoot ligt tussen de 128 en 164 g/km. Als optie kan de dynamische schokdemping Agility Control vervangen worden door een met 15 millimeter verlaagd sportonderstel. Deze vierzitter kan bovendien rekenen op een overvloed aan rijhulp- en veiligheidssystemen.

Het interieur wordt gedomineerd door een verzorgd dashboard en vier afzonderlijke stoelen, die achteraan neerklapbaar zijn. De bestuurder kijkt uit op een driespakig stuurwiel. Op de optielijst vinden we het nieuwe telematicasysteem dat geïntroduceerd werd in de berline en de break. Het systeem met groter scherm werkt automatisch de telefoonlijst bij, toont sms-berichten en kan muziek van een drager afspelen via een draadloze Bluetooth-verbinding. In de armsteun is een USB-aansluiting geïntegreerd. Ten slotte is nog internetverbinding mogelijk met het Command Online-multimediasysteem, dat steden en gebouwen ook in 3D kan weergeven.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten