Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes E 63 AMG

Geschreven door Olivier Duquesne op 21-04-2011

De Mercedes E 63 AMG gaat downsizen, maar verliest daarbij niets aan vermogen of dynamiek. De sportieveling laat de 6,2-liter-V8 voor wat hij is en verwelkomt een minder gulzige 5.5 V8 met twee turbo's.

De Mercedes E 63 AMG laat de atmosferische 6,2-liter-V8 vallen voor de 5,5-liter-biturbo-V8 uit de CLS 63 AMG. Er gaat niks verloren door die wissel: het vermogen blijft op 525 pk en kan zelfs nog opgedreven worden tot 557 pk met het optionele AMG Performance Pack. Het koppel bedraagt respectievelijk 700 of 800 Nm. Ondanks zijn kleinere cilinderinhoud levert de V8 betere prestaties. Afhankelijk van de koetswerkversie (berline of break) en of het Performance-pakket geïnstalleerd is of niet geschiedt de sprint van 0 naar 100 km/h tussen de 4,2 en 4,4 seconden, een goede 0,2 seconden beter dan voorheen. De topsnelheid blijft elektronisch begrensd op 250 km/h.

Een andere nieuwigheid is het stop-startsysteem dat de motor stillegt als je voor een rood licht staat. De sportieve versnellingsbak AMG Speedshift MCT met zeven verzetten blijft standaard. Door de cilinderinhoud te verlagen naar 5.461 cc, twee turbo's erop te schroeven en een stop-startsysteem te integreren is de E 63 AMG veel minder gulzig geworden. Het normverbruikt ligt nu op 9,8 l/100 km voor de berline en 10,0 l/100 km voor de break. Goed voor een respectievelijke CO2-uitstoot van 230 en 234 g/km. Dat komt neer op een daling van 2,8 l/100 km, ongeveer 20 procent. Het prijskaartje van tussen de 115.000 en 120.000 euro blijft onveranderd.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten