De Morgan EvaGT maakt de brug tussen het verleden van het merk, en dan vooral de naoorlogse periode, en moderne technologie. Zijn koetswerk vertoont de karakteristieke Morgan-trekken, met een lange motorkap en typisch Britse stijl, maar de EvaGT wordt wel aangedreven door een Duitse motor. De Britse constructeur rustte de tweezitter uit met een drieliter- turbozescilinder van BMW. Die rechtstreeks ingespoten krachtpatser produceert 306 pk en 400 Nm, wat naar de achterwielen wordt versluisd via een manuele of automatische versnellingsbak met zes versnellingen.
Één van de troeven van deze coupé is zijn gewicht. Dankzij een lichte structuur die bestaat uit een aluminium chassis en koetswerk weegt de EvaGT slecht 1.250 kilo. Volgens de voorlopige cijfers levert de combinatie van dit pluimgewicht met de 306 Duitse pk's een sprint naar 100 km/u op in 4,5 seconden en een topsnelheid van 273 km/u. Het lage gewicht houdt ook het aangekondigde verbruik binnen de perken dat rond 7,0 l/100 km (200 gram CO2 per kilometer) zou liggen. De productie van de 100 eerste exemplaren is gepland voor midden 2012. Maar de klanten worden uitgenodigd om nu al het voorschot van 6.000 pond (ongeveer 7.000 euro) te storten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!