De Mazda 2 kreeg enkele retouches, waarbij niet alleen het uiterlijk (radiatorrooster) en het interieur onder handen zijn genomen, maar ook de onderstelafstemming is verfijnd. Maar het belangrijkste nieuws is dat de 1.4-diesel is geschrapt. Enkel de 1.6 staat nog op het programma, en dan alleen in combinatie met een vijfdeurskoetswerk. De benzinemotoren blijven, maar zijn aangepast aan de Euro 5-normen en werden zuiniger.
Het aanbod begint dus bij de 1.3 met 75 pk (55 kW), waarvan ook een krachtigere versie met 84 pk (62 kW) bestaat, wat 2 pk meer is dan voordien. Het normverbruik is gedaald met 2 procent (5,1 l/100 km) en de CO2-uitstoot met 5 procent (119 g/km). De 1.5 verliest één pk en biedt voortaan nog 102 pk (75 kW). Hij kan als optie met een viertrapsautomaat worden besteld, die echter wel de CO2-uitstoot van 135 g/km laat toenemen tot 146 g/km.
Op dieselvlak verdwijnt zoals gezegd de 1.4 CDVi met 68 pk. Enkel de 1.6 MZR-CD met 95 pk (70 kW) en 205 Nm blijft over. Hij onderscheidt zich door een opvallend lage compressieverhouding, een nieuwe turbo met variabele geometrie en een partikelfilter. Hij verbruikt gemiddeld 4,2 l/100 km, zodat hij aan een CO2-uitstoot van 110 g/km komt. In tegenstelling tot de benzinemotoren is hij enkel verkrijgbaar met het vijfdeurskoetswerk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!