De Nissan GT-R is herwerkt, vooral op technisch vlak. De supersportieve Japanse coupé krijgt een nieuwe voorbumper met led-dagrijlichten en een hertekende diffusor. De V6 levert voortaan 530 pk (390 kW), wat een forse toename is in vergelijking met de 485 pk die hij totnogtoe ophoestte. Om dat te bereiken, hebben de ingenieurs de turbodruk aangepast, de elektronische sturing verbeterd en de uitlaatlijn herwerkt. Het koppel gaat van 588 naar 612 Nm, behalve voor de Spec V, die zelfs 632 Nm haalt.
Ook de gerobotiseerde zesversnellingsbak met dubbele koppeling is herwerkt. Hij schakelt voortaan sneller en zachter, terwijl hij vooral betrouwbaarder werd. Verder is het weggedrag verbeterd door een gehercalibreerd onderstel en een verbeterde stroomlijn (Cx van 0,26 in plaats van 0,27). Vooraan is een grotere antirolstang gebruikt. De remschijven zijn gegroeid tot 390 millimeter. Rond de door Rays ontwikkelde velgen liggen Dunlops SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT. Een opvallende verandering is dat de GT-R voortaan tijdelijk zijn vierwielaandrijving loskoppelt wanneer fors wordt opgetrokken met afgedraaide wielen. Alle wijzigingen hebben de recordrondetijd op de Nordschleife nog eens 18 seconden ingekort tot 7'20".
Verder wordt de catalogus aangevuld met enkele extra uitrustingsversies. De super-Nissan is er voortaan als Pure Edition, Black Edition, Premium Edition, SpecV, Club Track en Egoist, die elk een heel ander type klant aanspreken. De meest luxueuze is de Egoist, die de keuze biedt tussen twintig kleuren handgestikt leer en die verder is uitgerust met een titanium uitlaat en een kofferspoiler in koolstofvezel. In februari 2011 wordt de nieuwe GT-R bij ons op de markt gebracht, al is nog niet definitief beslist of ook de Egoist en de Club Track naar Europa komen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!