De Nissan GT-R wordt continu verbeterd. De nieuwste evolutie wordt vanaf januari 2012 beschikbaar. Nadat de GT-R in 2007 debuteerde met 485 pk, ontwikkelt hij sinds 2010 530 pk, om vanaf volgend jaar 550 pk te gaan produceren. De 3,8 liter grote biturbo-V6 ziet ook zijn koppel met 20 Nm stijgen, tot 632 Nm. Bovendien zakt het normverbruik met twee tienden van een liter, tot 11,8 l/100 km. Dat resultaat is te danken aan talrijke wijzigingen aan in- en uitlaat en aan de luchtstromingen.
Maar daar houden de aanpassingen niet op. Zo wordt de versnellingsbak in alle versies gesmeerd door een speciale olie (R35 Competition Type 2189E, 75W140). Ook de vorm van de versnellingspook veranderde. Om beter overweg te kunnen met de motorkrachten werden de achterwanden van het motorblok verstevigd. Het dashboard zit eveneens steviger in elkaar, om de trillingen beter te kunnen doorstaan. Opvallend detail: de modellen met het stuur rechts hebben voortaan een asymmetrische ophanging, om het gewicht van de aandrijfas naar de voorwielen (die eveneens rechts zit) te compenseren.
Binnenin kan de GT-R voortaan standaard rekenen op een achteruitrijcamera, terwijl de speakers die van het Bose Precision Sound System zijn dat ontwikkeld werd voor de reeks Egoist. Na deze evolutie plant Nissan nog vijf updates voor de GT-R, één voor ieder jaar dat hij nog in productie blijft.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!