Op het salon van Genève (7 - 17 maart) ontdekken we de gerestylede en aangepaste Europese Nissan Leaf. Uiterlijk zijn er weinig verschillen. Zo werd het radiatorrooster enigszins aangepast om de stroomlijn te verbeteren. De Cx-waarde werd daarbij van 0,29 naar 0,28 teruggebracht. De constructeur preciseert dat het rijbereik is uitgebreid tot 199 kilometer (tegenover 175 kilometer voordien). Die verhoging van de actieradius is te danken aan de Cx-waarde, maar ook aan verbeteringen aan de verwarming en het ventilatiesysteem.
Het stopcontact is vanaf nu uitgerust met een vergrendelingsknop en een led-verlichting om de wagen 's nachts gemakkelijker aan te sluiten. De lader bevindt zich voortaan onder de motorkap, waardoor het koffervolume met 40 liter groeit tot 370 liter. De motor levert nog steeds 109 pk, ondanks de lagere wrijving en een beter uitgemeten energiebeheer. De ingenieurs van Nissan Europe hebben ook het onderstel, de stuurinrichting en de remmen aangepakt om het rijgedrag aan te passen aan de gewoontes van de Europese bestuurder.
Binnenin krijgt hij nieuwe stoelen. De elektroberline is vanaf nu te verkrijgen in de drie klassieke afwerkingsniveau's van Nissan: Visia, Acenta en Tekna. Als optie zijn panoramische parkeercamera's beschikbaar. De Nissan Leaf wordt niet langer enkel in Japan geproduceerd, maar ook in Noord-Amerika en Europa. De Europese exemplaren zullen dus geassembleerd worden in Sunderland (Verenigd Koninkrijk), waar ook de lithium-ion-batterijen geproduceerd worden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!