Nissan heeft een herwerkte versie van de Leaf voorgesteld, die voorlopig enkel voor de Japanse markt is bestemd. Diverse technische elementen werden aangepast om het gewicht en het stroomverbruik te beperken. De onderdelen van de aandrijfgroep zijn geherorganiseerd. Het geheel werd 30 procent compacter en 10 procent lichter, zodat de Leaf 80 kilo gewicht verliest. Bovendien neemt de batterij minder plaats in, waardoor 40 liter extra stouwruimte in de koffer van de volledig elektrische berline beschikbaar is.
De Japanse ingenieurs hebben ook het remsysteem verbeterd om meer energie te recupereren bij het vertragen. Tegelijk verbruikt de interieurverwarming minder energie. Daardoor neemt het rijbereik (op de compleet onrealistische Japanse normverbruikscyclus) toe tot 228 kilometer, wat een winst van 28 kilometer betekent. Daarnaast introduceert Nissan op zijn thuismarkt een veel minder dure instapversie. In Europa krijgt de Leaf een upgrade in de loop van 2013, maar het is nog niet duidelijk of die dezelfde aanpassingen zal ondergaan als de Japanse versie.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!